06 اردیبهشت 1403 | ١٦ شوّال ١٤٤٥

شناسه: 202159

27 دی 1400 11:27

بازدید: 445

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

نماینده علی آبادکتول و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه صنایع تبدیلی به افزایش صادرات و ارزآوری گلستان کمک می کند.

به گزارش سرویس اقتصادی رادکانا؛ رحمت الله نوروزی در گفتگو با مهر اظهارکرد: اقتصاد استان‌های شمالی بر مبنای کشت محصولات کشاورزی است ولی متأسفانه صنعت در این استان‌ها رشد قابل توجهی پیدا نکرده و مسئولان کشوری هم به این موضوع توجهی نداشتند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد گلستان از صنایع خرد و کلان بی بهره مانده است، ادامه داد: در حال حاضر ۳۲ شهرک و ناحیه صنعتی در استان وجود دارد که صنایعی بسیار کوچک در آنها مستقر است.

نوروزی اضافه کرد: گلستان روزی به سرزمین طلای سفید معروف بود، اما به دلیل واردات بی رویه دچار آسیب‌ها و مشکلات فراوانی شد و باعث شد تا بسیاری از کارخانجات پنبه استان تعطیل شود.

وی با اشاره به موضوع جذب سرمایه گذار، ادامه داد: در همه استان‌ها سرمایه گذاران بزرگی همچون بنیاد مستضعفان و شستا وارد شده اما متأسفانه گلستان با وجود ظرفیت‌های فراوان از این نعمت بی بهره مانده است.

نماینده علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به مشکلات و معضلاتی که استان گرفتار آن است، نیازمند عزم جدی و ملی در بحث استقرار صنایع تبدیلی هستیم، با همت مضاعف می‌توانیم پای سرمایه گذاران را به این استان باز کنیم.

وی افزود: نیاز است تا همه مسئولان استان، اعم از مجمع نمایندگان، استاندار و مدیران کمک کنند تا بتوان بروکراسی‌های اداری را در این حوزه کاهش دهیم.

نوروزی توجه به مشکلات سرمایه گذاران را بسیار با اهمیت خواند و تصریح کرد: نباید با سنگ اندازی سرمایه گذار را خسته و بی روحیه کنیم، به طوری که دیگر تمایلی برای حضور و سرمایه گذاری در استان نداشته باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زیادی در استان وجود دارد که می‌توان با ورود سرمایه گذاران در بخش‌های مختلف تولیدی و کشاورزی صنایع بسیار خوبی را ایجاد کرد.

وی با اشاره به راه اندازی منطقه آزاد اینچه برون، افزود: ما می‌توانیم بهترین بارانداز کشورهای اوراسیا بوده و به گسترش صادرات و ارزآوری کمک کنیم.

انتهای پیام/


نظرات