10 فروردین 1403 | ١٩ رمضان ١٤٤٥

شناسه: 202167

30 دی 1400 08:30

بازدید: 423

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیرکل هواشناسی استان گلستان گفت: از فردا با نفوذ سامانه سرد و بارشی پیش‌بینی می‌شود آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و وقوع رواناب و اختلال در تردد جاده‌ها رخ دهد و بیش از ۴۰ سانتی‌متر بارش برف را در مناطق کوهستانی داریم.

به گزارش سرویس حوادث رادکانا؛ نوربخش داداشی ظهر امروز در جلسه مدیریت بحران استان با اشاره به استقرار جبهه قوی از فردا شب اظهار داشت: با نفوذ این سامانه به استان ،شاهد بارش باران و برف، در ارتفاعات همراه با کولاک برف، احتمال تگرگ، مه غلیظ و کاهش محسوس دما خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان افزود: در برخی نقاط استان  وزش باد شدید بیش از 70 کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود و آبگرفتگی معابر ، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و وقوع رواناب و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی دور از انتظار نیست.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در ارتفاعات استان بیش از 40 سانتی‌متر بارش برف داشته باشیم که همراه با کولاک خواهد بود و تردد را با مشکل مواجه خواهد کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان هم دراین‌ جلسه گفت: با این پیش‌بینی‌ها احتمالا در برخی از راه‌ها با محدودیت‌ها مواجه خواهیم شد که برای رفع این محدودیت‌ها گروه‌های راهداری در مناطق کوهستانی مستقر هستند و تمام مدت جاده‌ها را نمک‌پاشی می‌کنند.

مهدی میقانی تصریح کرد: به رانندگان عزیز توصیه می شود که در نواحی کوهستانی و برف‌گیر با چراغ مه‌شکن و تجهیزات زمستانه  به خصوص زنجیر چرخ حرکت کنند وسایل گرمایشی ماشین را قبل از حرکت کنترل کنند و سلامت آنها مطمئن باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان با اشاره به اینکه جنگل گلستان هم احتمالا بارش داریم، افزود: شاید محدودیت‌هایی برای اتوبوس‌های که در مسیر گلستان به مشهد مقدس در حرکت هستند ایجاد کنیم به همین علت هم‌استانی‌ها از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

انتهای پیام/


نظرات