10 فروردین 1403 | ١٩ رمضان ١٤٤٥

شناسه: 202351

01 تیر 1401 16:39

بازدید: 604

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

سردار سلیمانی در کرج مطرح کرد؛

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: با وزارت جهاد کشاورزی درصدد انعقاد توافقی هستیم تا روی تولید ۵ محصول راهبردی ذرت، کلزا، برنج، گندم و جو برای بالا بردن سطح بهره وری محصولات و ۲۱ محصول دیگر تمرکز کنیم.

به گزارش رادکانا به نقل از تیتریک، سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین امروز چهارشنبه در همایش دهمین سالروز تاسیس سازمان بسیج جامعه کشاورزی گفت: برای حل یک مسئله باید شرایط مساعد حل آن فراهم و ظرفیت سازی لازم ایجاد شود.

 سلیمانی با اشاره به اینکه اصلی ترین مسئله کشور ما کشاورزی است و ظرفیت های لازم را برای حل مسئله را داریم افزود: به جز آن ظرفیتی که در مسیر نقش آفرینی محقق می شود، سایر ظرفیت ها برای حرکت فراهم است.

 

وی اظهار داشت: به اعتقاد متخصصان امر، ایده های دانش بنیان بر اساس وصل به نیاز می توانند در مسیر پایداری قرار گیرند، بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب کشاورزی نیازمند دانش بنیان شدن است چرا که نیازهای مردم و جهان اسلام به این حوزه وابسته خواهد بود.

 

سلیمانی تصریح کرد: امروز مسئله و نیاز حیاتی و مشخص بوده و دولت مردمی کنونی شرایط لازم را برای ایجاد تحول در عرصه کشاورزی و دانش بنیان کردن آن فراهم کرده است.

 

وی گفت: درصددیم بسیجی شکل گیرد تا نهضت عمومی حل مسائل کشاورزی رقم بخورد اما این مهم مستلزم تعامل از دانشگاه تا مزرعه است. میز هیات اندیشه ورز بسیج کشاورزی می تواند عالمانه حرکت عمومی تحولی را در کشور شکل دهند.

 

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه تاخیر در دانش بنیان شدن کشاورزی جایز نیست، افزود: طرح های هوشمندانه و دانش بنیان باید به صورت مردم نهاد پیاده سازی شود، البته اقداماتی برای تامین بذرهای مورد نیاز کشاورزان آعاز شده است چرا که بذرهای گران قیمت خارجی هزینه های زیادی را به کشاورزان تحمیل کرده بود.

 

وی ادامه داد: با وزارت جهاد کشاورزی درصدد انعقاد توافقی هستیم تا روی تولید ۵ محصول راهبردی ذرت، کلزا، برنج، گندم و جو برای بالا بردن سطح بهره وری محصولات و ۲۱ محصول دیگر تمرکز کنیم.

 

وی اظهار داشت: کشور ما ۴۵۰ میلیارد متر مکعب نزولات جوی درسال های ترسالی دارد و ۱۲۰ میلیون متر مکعب آن رواناب است، اما متاسفانه ۸۵ درصد آب های استحصالی در کشاورزی مصرف می شود.

 

سردار سلیمانی تصریح کرد: مهندسین بسیج کشاورزی مبارزه با آفات گیاهی را به صورت بیولوژیک انجام داده و توانسته اند آن را تجاری سازی کنند، به این معنا که دیگر نیازی به سموم شیمایی نیست.

 

وی با اشاره به اینکه با رویکرد مذکور می توان محصولات ارگانیک تولید کرد و هزینه های واردات سوم کشاورزی را به حداقل رساند، گفت: برخی از مراکز راهبردی سپاه محوصلات کشاورزی تولید می کنند چرا که موضوع امنیت غذایی اهمیت دارد.

 

سردار سلیمانی در خاتمه با اشاره به اینکه امنیت غذایی مسئله حیاتی کشور است، افزود: بسیج با توجه به عقب ماندگی های حوزه کشاورزی به این عرصه ورود کرده است، البته موضوع دامپروری و دیگر مسائل مرتبط با امنیت غذایی دنبال می شود.

 

 

 

انتهای پیام/


نظرات