31 فروردین 1403 | ١٠ شوّال ١٤٤٥

شناسه: 202848

01 شهریور 1401 11:52

بازدید: 674

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

دبیرکل حزب الله لبنان:

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان دوشنبه شب در سخنانی گفت: پیروزی سال ۲۰۰۰ مقاومت به پروژه اسرائیل بزرگ پایان داد.

به گزارش رادکانا؛ سید حسن نصرالله که در مراسم اختتامیه جشن‌های چهلمین سالگرد تاسیس حزب‌الله، جشنواره «اربعون ربیعا» سخن می‌گفت افزود: پیوند عمیقی میان  فعالیت مقاومت پیش از سال ۱۹۸۲ و پس از آن وجود دارد. ما از جنبش‌ها، احزاب، علما و رهبران فکری، جهادی و میدانی قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: مقاومت و ارتش سوریه در سال ۱۹۸۲ با تجاوز رژیم اشغالگر اسرائیلی مقابله کردند.

دبیرکل حزب الله اضافه کرد: پیروزی سال ۲۰۰۰ به پروژه اسرائیل بزرگ پایان داد و ارتشی که مغلوب نمی شد را درهم شکست.

نصرالله گفت: نیروهای حزب الله دنباله‌ رو امام خمینی (ره) و سیره ایشان هستند و ایشان را بزرگترین الهام‌بخش حزب‌الله در عصر کنونی می‌دانند.

وی تصریح کرد: آخرین دستاورد مقاومت در جنگ سال ۲۰۰۶، ورود مقاومت به بازگرداندن حقوق لبنان از نفت و گاز بود. آزادسازی باقی اراضی اشغالی لبنان، مسئولیت ملی است.

دبیرکل حزب‌الله افزود: معادله ارتش، مردم و مقاومت چه در بیانیه وزیر آمده باشد چه نباشد، معادله ثابتی شده است. به هر حال پیروزی سال ۲۰۰۶، یکی از مهمترین دستاوردهای مقاومت در مسیر طولانی آن است. این جنگ، قواعد درگیری با دشمن صهیونیستی را تغییر داد.

سید حسن نصرالله اضافه کرد، یکی از وظایف ما در آینده، ایجاد معادلات بازدارندگی برای حفاظت از سرزمین، مردم و ثروت لبنان است.

وی گفت: تهدیدهای اسرائیل در مورد ترسیم مرزهای دریایی بی ارزش است، تصمیم و رویکرد ما روشن است و منتظر روزهای آینده هستیم تا بر اساس آنچه لازم است، عمل کنیم.

عقب نشینی در مسئله فلسطین وجود ندارد 

دبیرکل حزب‌الله افزود: مسئله فلسطین جزء دین، فرهنگ، آبرو و شرف این ملت است و جایی برای رها کردن، بی طرفی و عقب نشینی از آن نیست.

نصرالله اضافه کرد: منشأ راهبرد ما در قبال مسئله فلسطین تکیه بر انقلاب مردم فلسطین و مخالفت با سازش و عادی سازی است.

وی گفت: ما روی جوانانی همچون «شربل ابوضاهر» و «نادیا فواز» حساب باز کردیم که از بازی با اسرائیلی ها خودداری کردند.

سوریه اساس محور مقاومت

دبیرکل حزب الله افزود: سوریه اساس محور مقاومت، جبهه پایداری و مخالفت با تسلیم شدن در برابر شروط اسرائیل است.

نصرالله اضافه کرد: در جنگ جهانی علیه سوریه هم در کنار سوریه بودیم و در آن مشارکت داشتیم. ما در کنار سران، ارتش و ملت سوریه قرار داشتیم و در پیروزی بزرگی که حاصل شد، سهیم بودیم و روز به روز بیشتر و بیشتر به درستی انتخاب و تصمیم خود برای رفتن به سوریه متقاعد می‌شویم.

وی در خصوص موضوع بازگشت آوارگان سوری به کشورشان گفت: فشارهای سیاسی آمریکا موجب شده تا این لحظه پیشرفتی در این باره صورت نگیرد. 

تداوم حمایت از مردم مظلوم منطقه   

دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد که این جنبش همواره در کنار مردم مظلوم منطقه از جمله یمن، عراق، افغانستان قرار داشته‌ و این حمایت در مرحله بعد هم ادامه خواهد داشت.

نصرالله افزود: اگر بار دیگر هم عراق مورد تعرضی مانند تعرض داعش قرار گیرد و از ما درخواست کمک شود، (برای کمک) تردید نخواهیم کرد.

وی با اشاره به روابط مستحکم این جنبش با جمهوری اسلامی ایران طی ۴۰ سال گذشته گفت که ایران از حزب‌الله و سایر گروه‌های مقاومت حمایت کرده است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: ما در تشکیل محور مقاومت سهیم بودیم. ما بخشی از این محور بوده و خواهیم بود. ما بر روی محور مقاومت برای مقابله با طرح‌های توسعه طلبانه حساب باز کرده‌ایم.

پرهیز از جنگ داخلی

نصرالله همچنین به مسائل داخلی لبنان پرداخت و گفت: ما در پی جنگ داخلی نیستیم. البته برخی هستند که به دنبال جنگ داخلی در لبنان هستند. 

وی افزود: ما طی ۴۰ سال گذشته به دنبال امنیت لبنان بوده‌ایم و از هر تلاشی که در پی درگیری ما با ارتش بود، دوری کردیم. 

دبیرکل حزب‌الله لبنان اضافه کرد، این یک طرح علنی و دائمی آمریکاست که حزب‌الله با ارتش و نیروهای امنیتی لبنان درگیر شود. این آرزوی آنان است. اما فرماندهان حزب‌الله و ارتش این مسئله را نپذیرفتند.

وی گفت، در چهل سال گذشته روابط بسیاری با گروه‌های لبنانی داشتیم و این روابط و همپیمانی‌ها را حفظ خواهیم کرد.

نصرالله افزود: حزب‌الله در پی همزیستی با سایر اقشار مردم لبنان بر مبنای عدالت است و در کشور حساسیت‌های فرقه‌ای بسیاری وجود دارد.

وی اظهار داشت: ما در انتخابات از تجارب گذشته استفاده کردیم و به وعده‌هایمان عمل نمودیم. ما به روابط خود با جنبش امل ادامه خواهیم داد.

دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد که این جنبش همیشه برای بررسی راهبرد دفاعی، اعلام آمادگی کرده و هیچ گاه در این زمینه شانه خالی نکرده است. 

نصرالله گفت، برنامه اصلی جنبش حزب‌الله در مرحله آینده، همکاری با گروه‌های سیاسی برای ساخت یک حکومت عادل و توانمند است. 

وی اظهار داشت : در پی تشکیل حکومتی هستیم که وابسته به سفارت آمریکا نباشد. ما بدنبال کشور مستقل هستیم که به دور از دنباله‌روی و وابستگی باشد. در مرحله بعد همه باید برای نجات لبنان، راهکار ارائه کنند و استخراج گاز و نفت، تنها راه نجات لبنان است.

دبیرکل حزب الله افزود: ما در ۴۰ سال گذشته، در خدمت مردم بودیم، از مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی گرفته تا مسائل سیاسی و خدماتی و با وجود تحریم و محاصره خدمتگزاری به مردم را کامل خواهیم کرد. 

سید حسن نصرالله گفت: ما نسبت به تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی خوش‌بین هستیم. از برادران سوری و مسئولان جمهوری اسلامی تشکر می‌کنم که ۳۰، ۴۰ سال از ما حمایت کردند؛ به ویژه از برادران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از روز نخست، در اردوگاه‌ها در کنار ما بودند.

انتهای پیام/


نظرات