06 اردیبهشت 1403 | ١٦ شوّال ١٤٤٥

شناسه: 202851

01 شهریور 1401 11:56

بازدید: 678

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

انتشار فیلمی از حمله و ضرب و شتم وحشیانه به یک جوان ۲۷ ساله توسط سه نیروی پلیس در شهر «مولبری» ایالت آرکانزاس خبرساز شده است.

به گزارش رادکانا؛  در شرایطی که خشونت نژادپرستانه در آمریکا صدای بسیاری را در این کشور درآورده است، فیلمی از برخورد خشن ماموران پلیس ایالت آرکانزاس با یک جوان آمریکایی جنجال‌های زیادی ایحاد کرده است.

 

فیلمی در شبکه‌های اجتماعی درباره ضرب و شتم وحشیانه یک جوان آمریکایی در شهر مولبری ایالت آرکانزاس منتشر شده که اوج خشونت سه مامور پلیس علیه یک جوان آمریکایی را نشان می‌دهد.

 

بنا بر گزارش آسوشیتدپرس، این فیلم نشان می‌دهد که سه مامور پلیس روی سر یک جوان آمریکایی ریخته‌اند و با خشونت تمام در حال ضرب و شتم او هستند.

 

هر یک از این سه مامور پلیس شهر مولبری ایالت آرکانزاس، در این ضرب و شتم وحشیانه حضور فعالی دارند و در حالی که جوان آمریکایی روی زمین زیر دست و پای آنها است، با حملات شدید آنها مواجه شده است.

 

 

این فیلم توسط یک خانم سرنشینان خودروی حاضر در صحنه ضبط شده است و در آن صدای دو خانم شنیده می‌شود که ضمن ابراز تعجب از شدت خشونت نیروهای پلیس، از ماموران می‌خواهند که آن جوان آمریکایی را رها کنند.

 

در بخشی از این فیلم در حالی که یک مامور پلیس با زانو روی شکم و بدن جوان آمریکایی ضربه می‌زند، یکی دیگر از ماموران سر او را گرفته و به زمین می‌کوبد.

 

در این لحظه یکی از خانم‌های حاضر در صحنه و سرنشین خودرو، نیروهای پلیس را صدا می‌زند و از آنها می‌خواهد به ضرب و شتم آن جوان خاتمه بدهند.

 

 یکی از ماموران پلیس شهر مولبری ایالت آرکانزاس به خانمی که در حال فیلم گرفتن است، اشاره می‌کند و به او دستور می‌دهد که فیلم نگیرد.

 

در این بین، خانمی که در حال فیلم برداری با گوشی همراه خودش است، احساس خطر کرده و به دیگر سرنشین خودرو می‌گوید، «بهتر است که (از اینجا) برویم».

 

با دست به شدت شدن بسیار این فیلم در شبکه‌های مجازی و جنجال‌های بسیار در خصوص خشونت شدید نیروهای پلیس علیه این جوان، «جیمی دامانته» کمیسر پلیس این منطقه بیانیه صادر کرد.

 

این مقام پلیس اعلام کرد که در زمان تحقیقات پلیس ایالتی ارکانزاس درباره این صحنه، ماموران پلیس دخیل در این پرونده از کار تعلیق خواهند شد.

 

اداره پلیس مولبری هم با انتشار یک بیانیه از آغاز «تحقیقات جدی» درباره این ماجرا خبر داد و البته تلاش کرد که خشونت شدید نیروهای خودش را توجیه کند.

 

به گفته این اداره، مردی که هدف خشونت سه مامور پلیس مولبری قرار گرفته بود، پیش از آن حاضران یک فروشگاه در این شهر را تهدید کرده بود.

 

اداره پلیس مولبری همچنین اعلام کرد، جوانی که هدف نیروهای پلیس قرار گرفته، نامش «رندال ورچستر» جوان ۲۷ ساله اهل «گوس کریک» در ایالت کالیفرنیای جنوبی است.

 

پلیس ایالتی آرکانزاس هم به دنبال شدت گرفتن انتقادات از رفتار نیروهای پلیس با این جوان آمریکایی به این ماجرا واکنش نشان داد. به گفته پلیس ایالتی، رندال ورچستر برای معاینه و درمان به یک بیمارستان فرستاده شد و بعدا به زندان شهرستان کراوفورد» در شهر «ون بورن» منتقل شد.

 

پلیس ایالتی آرکانزاس اتهامات رندال ورچستر را که به خاطر آن او زندانی شده است، به شرح ذیل اعلام کرد: دزدی درجه دو، مقاومت در برابر دستگیری، امتناع از تسلیم، داشتن ابزار جرم، تجاوز مجرمانه، شرارت، تهدید تروریستی و حمله درجه دوم.

 

پلیس ایالتی آرکانزاس با توجه به حجم انتقادات شدید درباره رفتار خشن سه مامور پلیس علیه این جوان آمریکایی، همچنین از تحقیقات درباره «توسل به زور» این سه مامور پلیس خبر داد.

 

انتقادات شدید درباره ضرب و شتم وحشیانه رندال ورچستر توسط نیروهای پلیس آمریکا واکنش «آسا هاچینسون» فرماندار ایالت آرکانزاس را هم به دنبال داشت و او در پیامی اعلام کرد که از پلیس ایالتی خواستار تحقیقات و محاکمه خاطیان احتمالی شده است.

 

انتهای پیام/


نظرات