31 فروردین 1403 | ١٠ شوّال ١٤٤٥

شناسه: 202884

15 شهریور 1401 15:34

بازدید: 586

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

فرمانده انتظامی استان گلستان خبر داد:

فرمانده انتظامي استان از دستگيري 2 متهم خبر داد كه در فضاي مجازي، مبلغی به ارزش بیش از 14 میلیارد ریال از فریب‌خوردگان کلاهبرداری كردند.


به گزارش سرویس اجتماعی رادکانا؛ سردار "سعيد دادگر" در تشریح این خبر بیان داشت: در پایش های مستمر فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا استان، وب سایتی که در زمینه كلاهبرداري و اجاره كارت هاي بانكي فعالیت می‌کرد رصد و پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.
وی افزود: با تحقیقات و بررسی‌های فنی و اطلاعاتی، نهایتاً گردانندگان این وب‌سایت که در یکی از استان های شمالی فعالیت می کردند، شناسایی و در بررسی حساب‌های بانکی مختلف مرتبط با این پرونده، مشخص گردید بالغ ‌بر 14 میلیارد ریال گردش مالی صورت گرفته است.
فرمانده انتظامي استان گفت: متهمان که از کارت و حساب بانکی دیگران جهت دریافت مبالغ واریزی مالباختگان سوءاستفاده می‌کردند، با خیال کسب درآمدهای نجومی در فضای مجازی، اقدام به راه‌اندازی این سایت کرده بودند.
اين مقام انتظامي تصریح کرد: در این پرونده تعداد 2 متهم پس از هماهنگی با مرجع قضایی دستگیر و در اعترافاتشان این‌گونه اظهار کردند که از کارت‌های بانکی متعلق به سایر شهروندان برای دریافت وجوه استفاده می‌کردند.
سردار دادگر با اشاره به معرفي متهمان به مراجع قضائي، خاطر نشان كرد: اجاره دادن کارت‌های بانکی یعنی مشارکت در جرم، لذا شهروندان هرگز کارت‌های بانکی خود را جهت انجام اقدامات مالی در اختیار دیگران قرار ندهند چرا که این کارت‌ها به راحتی می‌تواند بستری را برای انجام جرائم مالی در اختیار کلاهبرداران قرار دهد که صاحبان حساب‌ها و کارت‌های اعتباری را در پرونده‌های قضایی درگیر می‌کند.
فرمانده انتظامي استان بيان کرد : سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس 096380 به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان می باشد.

انتهای پیام/


نظرات