06 اردیبهشت 1403 | ١٦ شوّال ١٤٤٥

شناسه: 202894

09 مهر 1401 09:27

بازدید: 526

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گلستان از پیشرفت ۱۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی به ۴۳۲ روستای استان خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی رادکانا؛ ایرج حیدریان گفت: طرح جهاد آبرسانی به ۴۳۲ روستای گلستان با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حال انجام است.

او  از پیشرفت ۱۷ درصدی این طرح خبر داد و گفت:  قرار است در این طرح برای ۴۳۲ روستا، هزار و ۲۹۱ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع در مدت زمان ۳۰ ماه احداث شود.

حیدریان ادامه داد: بودجه در نظر گرفته شده برای این طرح ۶۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده و در مرحله نخست اجرای طرح ۱۱۶ میلیارد تومان به پیمانکار طرح پرداخت شده است.

او افزود: احداث هزار و ۲۹۱ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع، احداث ۷۲ باب مخزن به حجم ۲۲ هزار متر مکعب، احداث ۱۰ باب ایستگاه پمپاژ و حفر ۳۰ حلق چاه اقداماتی است که در این طرح اجرایی می‌شود.

حیدریان می‌گوید: روستا‌ها برای اجرای طرح جهاد آبرسانی بر اساس شاخص هایی نظیر اصلاح شبکه، نداشتن مخزن و فرسودگی خطوط انتقال آب انتخاب شده اند.

او ادامه داد: پتانسیل آب تجدید پذیر در استان گلستان ۲ هزار ۴۸۵ میلیون متر مکعب است که ۵۰ درصد آن سطحی و ۵۰ درصد زیر زمینی است.

حیدریان گفت: از این میزان ۹۰ درصد در بخش کشاورزی، ۷ درصد در بخش شرب و ۳ درصد در بخش صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او با بیان اینکه حوزه تامین آب شرب در گلستان تنها از منابع آب زیر زمینی است، افزود: در حال حاضر آب شرب ۲ میلیون مشترک در استان گلستان با ۶۴۵ حلقه چاه و تعدادی چشمه بهسازی شده تامین می‌شود.

طرح جهاد آبرسانی به ۴۳۲ روستا در استان گلستان از اواخر اردیبهشت امسال آغاز شد.

 

انتهای پیام/


نظرات