10 فروردین 1403 | ١٩ رمضان ١٤٤٥

شناسه: 202895

09 مهر 1401 09:31

بازدید: 576

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

قهرمان پارالمپیک گفت: این تجزیه‌طلبی، فتنه‌‌ای بیش نیست و نباید تسلیم اغتشاشگرانی شد که به این موضوع دامن می‌زنند.

به گزارش سرویس ورزشی رادکانا؛ گفت و گوی زیر صحبت کوتاهی است با ورزشکار قهرمان پارالمپیک که با صحبت هایش زاویه ای دیگر از خواسته های شوم اغتشاشگران را روشن می سازد.هاشمیه متقیان فردی است که در این باره سخن می گوید.

خبرنگار:متاسفانه پیروزی اخیر شما همزمان با اغتشاشات بود؛ اغتشاشاتی که پرچم‌دار آن یعنی مسیح علینژاد مدعی‌ست که کرامت زن در ایران حفظ نمی‌شود و برای حفظ آن دست به دامان دولت آمریکا شده است؛ پاسخ شما به عنوان بانویی که گزافه نیست اگر بگویم روی سکو‌های مختلف جهانی ایستاده به این ادعا چیست؟ آیا واقعا دیدگاه جهان به زن مسلمان و باحجاب ایرانی یک موجود ضعیف است که کرامتی در وطنش ندارد؟

متقیان :اصلا اینطور نیست. اجازه بده گریزی به مسابقات پارالمپیک توکیو بزنم. قبل از این مسابقه خیلی‌ها من را نمی‌شناختند. می‌دانی دیگر، در توکیو بُعد رسانه‌ای پیروزی‌ام خیلی مهم بود، چون شرایط ویژه‌ای داشتم که توجه‌ها را جلب کرد.

خبرنگار:چه شرایطی خانم متقیان؟

متقیان :من معمولا کلاه استفاده نمی‌کنم، اما هنگام پرتاب، چون کل بدن و صورت و نیم‌تنه بالا باید پشت نیزه قرار بگیرد به علت کششِ صورت گرفته امکان افتادن حجاب ورزشکاران محجبه بالاست، اما من سعی کردم علاوه بر پوشش مقنعه، کلاه را هم گذاشته باشم تا موهایم در حین پرتاب نیزه بیرون نریزد، یک جور محکم‌کاری.آخر هدف من هدفی بود که ده سال درگیر آن بودم، اینکه با حجاب روی سکوی جهانی بایستم و راستش هیچ‌کس فکر نمی‌کرد  بتوانم بیایم و در جایگاه اول طلا بگیرم، اما شاید باورت نشود، وقتی رکورد را زدم، واکنشی نشان دادم که از شدت خوشحالی‌ام بود، غرورِ اینکه ببینید با وجود محدودیت‌هایی که دیگران در حجاب می‌دیدند، اما من توانستم چیز دیگری را نشان بدهم.

خبرنگار:قطعا در اینچنین موقعیتی رسانه‌ها بی‌تفاوت نمی‌مانند، از بازخورد‌ها برایمان بگویید.

متقیان :خیلی از رسانه‌های کشور‌های اسلامی اطراف ما و حتی خارجی در رابطه با رکورد من مطلب نوشتند که یک دختر ایرانی با حجابی اسلامی توانست رکورد دنیا را بزند و به مدال طلا برسد. مدالم تاریخی بود، یعنی در بخش دو و میدانی ایران، اولین مدال بود. حتی نوشته‌هایی را محضر رهبر عزیزم ارسال کرده بودند که یک دختر با این حجاب توانست رکورد بزند و نشان داد که با حجاب اسلامی هم میتوان ورزش کرد.مثلا عربستان و کشور‌های اسلامی حوزه‌ی خلیج فارس گفته بودند که بانوانشان در بعضی رشته‌های ورزشی فعال نبودند و وقتی دیدند که یک خانم با این محدودیتِ معلولیت توانست ضمن حفظ حجاب اسلامی در میدان پارالمپیک خوش بدرخشد برایشان الگو شده است.

خبرنگار:فکر می‌کنم آن رکورد کوبنده‌ترین پاسخ به معاندین حجاب بود

متقیان : بله؛ عجیب‌تر اینکه پخش رسانه‌ای تا حدی پیش رفت که حتی شبکه‌ی من‌وتو هم خبرم را کار کرد و جوابی به مسیح علینژاد شد که ببین هاشمیه متقیان با تمام محدودیت‌های جسمی و با وجود حفظ حجابش توانست رکورد دنیا را بزند.من هم، چون اعتقاد قلبی دارم به اینکه باید همیشه حجاب داشته باشم وقتی با حجاب توانستم رکورد بزنم خیلی خیلی برایم لذت‌بخش‌تر بود. چون کاری را به سرانجام رساندم که مدعی بودند نمی‌شود.

خبرنگار:البته که شما یک چهره ورزشی شاخص بین‌المللی هستید، اما شاهد بودیم خیلی از سلبریتی‌های ملی با فعالیت‌های کج‌دار و مریضشان در فضای مجازی هیزم به آتش دشمن وطن ریختند و اعتراضات مسالمت‌آمیز مردمی را که تا حدودی هم شاید در بخش‌های به حق بود، به اغتشاشات تبدیل کردند، اما شما چرا وارد گود این جریانات نشدید؟

متقیان :اول اینکه من به عنوان یک خانم، آن هم در حوزه‌ی بین‌الملل که مدال‌آوری می‌کند و پرچم عزیز کشورم را به اهتزاز درمی‌آورم همیشه احساس می‌کردم که «سرباز وطن» هستم و به اعتقاداتم پایبندم.این کار‌هایی که در خیابان‌ها انجام شد به نظر من اعتراض نبود بلکه اغتشاشات است؛ ما در یک کشور اسلامی زندگی می‌کنیم، به خدا ایمان داریم و نماز می‌خوانیم و قاعدتا مستلزم یک کشور اسلامی، حفظ حجاب است، ولی این آشوبگری سلبریتی‌ها را حقیقتا من نفی می‌کنم و اصلا درست نبود، چون این اقدامات آن‌ها باعث شد یک سری آدم‌های منفعت‌طلب به دخالت در امور کشورمان جرأت پیدا کنند.حتی اگر این آدم‌های منفعت‌طلب نیتشان کمک به مردم ایران بود، اما ما در نهایت چیز دیگری را دیدیم؛ آن‌ها داستان درست کردند، برعلیه حکومت اسلامی اغتشاشات به راه انداختند، اموال عمومی مردم را تخریب کردند و به نیروی انتظامی حمله کردند، نیروی انتظامی‌ای که واقعا امنیت را برای جامعه به ارمغان آورده.

خبرنگار:اما خیلی‌ها تلاش کردند چهره‌ی خدوم نیروی انتظامی را به عنوان مخل امنیت کشور به جهان معرفی کنند

متقیان :ببین، خیلی عذر می‌خواهم که به آن اشاره می‌کنم، چون مسئله شخصی‌ست، اما حالا گفتنش جنبه‌ی عمومی پیدا کرده و نیاز است؛ من وقتی از اهواز، سوار اتوبوس می‌شوم و به تهران می‌روم امنیت دارم، ده پسر جوان هم توی اتوبوس باشند من با وجود تنها سفر کردنم امنیت دارم، چون می‌دانم در کل مسیر پاسگاه‌های نیروی انتظامی مستقر است و با خیال راحت مسافرت می‌کنم.نه تنها سفر به تهران که وقتی بخواهم به هر شهری از کشورم ایران بروم، با خیال راحت بار سفر می‌بندم، چون می‌دانم امنیت تامین است، اما الآن و با وجود اغتشاشاتی که صورت گرفته، خدا شاهد است نه فقط من، که خانواده‌ام نیز می‌ترسند تنها به سفر بروم، می‌گویند نرو، ممکن است خدای ناکرده اتفاقی بیفتد یا تو را بزنند. این یعنی چه؟ یعنی امنیتمان سلب شده. واقعا چه کسی می‌تواند حتی فکرش را بکند اگر نیروی انتظامی نبود چه می‌شد، ما امنیت داریم منتهی اگر آشوبش نکنند.

خبرنگار:خیلی خودمانی بپرسم، شما صفحه‌ی اینستگرام پرطرفداری دارید، وسوسه نشدید برای روز مبادا هم که شده یک استوریِ ضدانقلاب بزنید؟

متقیان :خیلی‌ها در اینستگرام به من پیام دادند که چرا استوری نگذاشتی، حتی یک سری از سلبریتی‌ها گفتند ورزشکار‌ها و شخصیت‌های مشهوری که استوری نگذاشتند و از اغتشاشات حمایت نکردند را آنفالو کنید! اصلا من آنفالو شوم خیلی بهتر از این است که به اغتشاشات دامن بزنم. به خداوندی خدا وجهه خوبی ندارد حرف این سلبریتی‌ها و استوری‌هایشان. دودش در چشم خودشان که نرفت، همه‌ی دودش در چشم مردم است.

 

خبرنگار:مطمئنم اخبار رسانه‌های معاند به گوشتان خورده و قطعا با شناختی که از شخصیتتان دارم می‌دانم تا چه اندازه از تجزیه‌طلبی که به جان قومیت‌های ایرانی انداخته‌اند آزرده خاطرید، ولی آیا با توجه به اینکه شما عرب هستید واقعا قومیت‌ها را در ایران محدود و آسیب‌دیده می‌بینید؟ آیا راه‌های پیشرفت به روی جوان کرد و بلوچ و لر و بختیاری و سایر قومیت‌ها بسته شده؟

متقیان : نه نه، واقعا هیچ محدودیتی نیست، با اینکه در پایتخت ساکن نیستم و همچنان در استانم خوزستان و شهرم اهواز ساکنم، اما هیچ محدودیتی ندارم. خدا شاهد است طی دوازده سالی که در تیم ملی هستم غیر از احترام و عزت هیچ حرفی از قومیت‌گرایی نبوده و افتخار می‌کنم به عنوان یک دختر عرب در کشورم ایران زندگی می‌کنم و همیشه با عزت و احترام رفته و آمده‌ام و تا به حال با هیچ برخورد نابهنجاری مواجه نشدم و به نظرم این تجزیه‌طلبی، فتنه‌ای بیش نیست و نباید تسلیم اغتشاشگرانی شد که به این موضوع دامن می‌زنند.

خبرنگار:چگونه در حالی که اغتشاشگر‌ها مردم معرفی می‌شوند تسلیم خودمان نشویم؟

متقیان :اغتشاشگر‌ها مردم نیستند، مردم اصلی هیچ‌وقت نمی‌آیند خیلی عذر می‌خواهم جوانشان را در خیابان‌ها رها کنند که تو بیا و با امنیت جامعه بجنگ! مگر می‌شود؟ کجای دنیا به این شکل است که اگر بخواهیم اعتراضی داشته باشیم برویم عابربانک را بسوزانیم، فرمانداری را بسوزانیم، بانک را بسوزانیم، دود این آتش‌ها در چشم ما مردم می‌رود و املاک حقیقی ما نابود می‌شوند.

خبرنگار:حرف آخر هاشمیه متقیان به جوان‌های ایرانی چیست؟

متقیان :ببین ما همه سرباز وطن هستیم و نباید اجازه بدهیم جمعی از آدم‌های منفعت‌طلب که الآن کمین کرده‌اند و منتظرند اتفاقی بیفتد، هجوم بیاورند.‌ای مردم ایران، تمنا دارم به هوش باشید که این‌ها فقط و فقط یک مشت فتنه‌گرند.در هر کشوری یک سری مسائل و اختلافات پیش می‌آید که کاملا طبیعی‌ست، اما عده‌ای منفعت‌طلب می‌آیند و از این آب گل‌آلود برعلیه مردم و به سود منافع خودشان ماهی می‌گیرند، ما باید به هوش باشیم، چون همه سرباز وطنیم، چون برای حفظ این خاک خون عزیزانمان را دادیم، تنها کاری که باید انجام دهیم به هوش بودن و فریب منافقین کمین کرده را نخوردن است.

 

انتهای پیام/


نظرات