09 فروردین 1403 | ١٨ رمضان ١٤٤٥

شناسه: 203133

17 دی 1401 08:00

بازدید: 632

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

همسر شهید مدافع حرم:

همسر شهید مدافع حرم؛ رسیدگی به مسئله عفاف و حجاب را وظیفه مسوولان برشمرد و گفت: کشف حجاب برخی بانوان باعث شده تا خانواده های مذهبی و شهدا از این رفتارها خون دل بخورند و عقب‌نشینی مسوولان در این زمینه پذیرفتنی نیست.

به گزارش سرویس ایثار و شهادت رادکانا به نقل از طنین یاس، شهید مصطفی خوش محمدی شانزدهمین شهید مدافع حرم استان گلستان است که بعد از بازنشستگی نیز دست از جهاد و خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی برنداشت تا اینکه در مردادماه 1396 به آرزوی دیرینه خود که شهادت بود رسید.
این شهید خوشنام یک تخريب چی بسیار ماهری بود که برای دفاع از حرم آل الله به سوریه رفت و در نهایت در تاریخ 18 مرداد 1396 خبر شهادت مصطفی خوش محمدی در سوریه اعلام شد.

همسر شهید مدافع حرم در گفت وگو با خبرنگار طنین یاس در گرگان گفت: شهدا به تاسی از امام حسین(ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر از همه چیزشان گذشتند و حالا نباید در جامعه شاهد آن باشیم که عده ای با دهن کجی به عفاف و حجاب به خون شهدا خیانت می کنند.
فاطمه چاووشی با تاکید بر اینکه شهادت مایه افتخار است، تصریح کرد: چیزی که خانواده شهدا را ناراحت می کند شهادت همسران ما نیست این افتخار است.
وی ادامه داد: ما از اینکه امورات دینی در جامعه رعایت نشود ناراحتیم با گذشت چهل و اندی سال از انقلاب اسلامی متاسفانه اکنون مشاهده می کنیم که مقررات اسلامی، آداب اسلامی، حیای اسلامی و قانون های اسلامی در جامعه رعایت نمی‌شود این امر باعث آزرده خاطر شدن دل خانواده های شهداست.

همسر شهید مدافع حرم از مسوولین خواست که به امور حجاب رسیدگی کنند و گفت: خون دل خانواده های شهدا از عقب نشینی مسئولان در فرهنگ عفاف و حجاب است.
چاووشی افزود: مهمترین هدف و الگوی همسران شهدا بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی، پیشبرد اهداف راه حاج قاسم سلیمانی، راه حضرت زهرا(س) و حضرت ام البنین(س) است.
وی گفت: شهدا برای احیای اسلام و زنده نگه داشتن راه امام حسین(ع) و الگوهای مقدس دین اسلام این راه را برگزیدند.
همسر شهید مدافع حرم از نحوه باخبر شدن از شهادت همسرش در گفت و گو با خبرنگار طنین یاس گفت: دوستان همسرم برای اطلاع خبر شهادت همسرم به منزل ما آمدند ولی من آنروز خانه نبودم سپس به خانه دخترم رفتند و دامادم در را باز کرد و خبر شهادت مصطفی را به او دادند و من ساعت 9 الی 10 صبح روز جمعه از دخترم و دامادم این خبر را شنیدم.
وی با بیان اینکه شهادت یک واژه بسیار عمیقی است که هر کسی قدرت فهم آن را ندارد، ابراز کرد: خداوند در سوره آل عمران می فرمایند «شماها نمی توانید به فهم عمیق برسید ارزش شهادت این قدر والاست و قطعا مرگی که به سراغ ما می آید با مرگ انتخابی که شهدا انتخاب کردند بسیار متفاوت است.

همسر شهید مدافع حرم تصریح کرد: قطعا هیچ کسی دوست ندارد همسرش رو از دست بدهد اما اگر خدا و اهل بیت(ع) را دوست داریم باید در عمل هم نشان دهیم وقتی حرم حضرت زینب(س) در خطر افتاد وظیفه دفاع از این حرم بر گردن مسلمانان است و شهدا هم اطاعت کردند و این راه را برگزیدند.
چاووشی در پاسخ به سوال خبرنگار طنین یاس مبنی بر اینکه بعد از شهادت همسرتان چه مسئولیت هایی بر دوش شماست، گفت: مسئولیت های زیادی داریم از جمله پیگیری های امورات زندگی، تربیت و تحصیل فرزندان، احیای راه و الگوی شهدا، زنده نگه داشتن حیای فاطمی و دستورات مبین اسلام و غیره.
به گزارش طنین یاس، اگر جانفشانی ها و ایثار شهدای عزیز ما نبود بی شک با توطئه دشمنان و کینه هایی که آنان از نظام و ملت ایران دارند کشور ما را همچون سوریه و افغانستان می کردند.
نقش آفرینی شهدا در تاریخ انقلاب اسلامی درخشان و ماندگار بوده است.
مصاحبه کننده:سمیرا رجبی
انتهای پیام/


نظرات