10 فروردین 1403 | ١٩ رمضان ١٤٤٥

شناسه: 203183

27 دی 1401 09:18

بازدید: 518

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رئیس کل دادگستری گلستان:

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: از زمان تشکیل کمیته وصول مطالبات بانکی از دو ماه پیش در دادسرای مرکز گلستان، هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از مطالبات بانکی به بیت المال بازگشت.

حیدر آسیابی صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: از زمان تشکیل کمیته وصول مطالبات بانکی از دو ماه پیش در دادسرای مرکز استان، هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از مطالبات بانکی به بیت المال بازگشت.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: این مطالبات مربوط به دو بدهکار بانک‌ه بود و برای بازگشت بقیه بدهی هم مهلت تعیین شده است.

وی گفت: کمیته وصول مطالبات بانکی در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری تشکیل شده و دادستان مرکز استان و شورای هماهنگی بانک‌ها در آن عضویت دارند.

آسیابی با بیان اینکه لیست بدهکاران بانکی به تفکیک هر بانک به این کمیته ارائه شده است، افزود: بدهکاران به دادسرا احضار و با حضور مدیران بانک‌های مربوطه، درباره ساز و کار و زمان بازپرداخت این تسهیلات، مهلت تعیین می‌شود.

رئیس کل دادگستری گلستان بیان کرد: پیش از این هم با پیگیری دادگستری بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان از معوقات بانکی مربوط به ۶ بدهکار عمده سیستم بانکی استان که از چهار بانک تسهیلات گرفتند اما پس ندادند، به بیت المال بازگشت.

وی با اعلام اینکه بررسی لیست بدهکاران بانکی استان ادامه دارد، گفت: اجازه نمی‌دهیم کسانی که به اسم سرمایه گذاری و تولید، تسهیلات دریافت و در جای دیگر هزینه کرده‌اند، در چرخه تولید و اشتغال استان خلل وارد کنند.

آسیابی اضافه کرد: وصول معوقات بانکی در راستای کمک به رونق اقتصاد و بازگشت پول به بانک‌ها برای تزریق تسهیلات به سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی استان انجام شده است.

انتهای پیام/


نظرات