08 اردیبهشت 1403 | ١٨ شوّال ١٤٤٥

شناسه: 202849

01 شهریور 1401 11:53

بازدید: 678

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

سازمان ملل متحد انجام تحقیقات پیرامون ترور داریا دوگین دختر الکساندر دوگین متفکر مشهور روس را خواستار شد.

به گزارش رادکانا به نقل از روسیا الیوم، سازمان ملل متحد تحقیقات درباره ترور داریا دوگین دختر الکساندر دوگین متفکر مشهور روس و مشخص شدن کم و کیف آن را خواستار شد.

بر اساس این گزارش، استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در گفتگو با خبرنگاران گفت: ما خواستار انجام تحقیقات به منظور مشخص شدن کم و کیف قتل داریا دوگین هستیم.

لازم به ذکر است که داریا دوگین دختر الکساندر دوگین فیلسوف و متفکر مشهور روسیه شامگاه شنبه براثر انفجار خودروی حامل وی در حومه مسکو به قتل رسید.

«واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز دوشنبه در سخنانی اعلام کرد: قتل «داریا دوگین» ماهیت دولت اوکراین را نشان می‌دهد. رابطه کی یف با خرابکاران آشکار در این موضوع مشخص شده است.

به گزارش اسپوتنیک، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل در این باره گفت: روسیه موضوع قتل داریا دوگین را در نشست شورای امنیت سازمان ملل که فردا برگزار می‌شود، مطرح خواهد کرد.

در این رابطه، سازمان امنیت فدرال روسیه (FSB) اعلام کرد که اوکراین به دنبال قتل فجیع دختر «الکساندر دوگین» فیلسوف مشهور روسیه بوده است. انفجار خودرو متعلق به داریا دوگین که به مرگ وی منجر شد، از سوی سرویس ویژه امنیتی اوکراین برنامه ریزی و اجرا شده است.

بنا به بیانیه منتشره، این نهاد روسی روسیه به این نتیجه رسیده که سرویس‌های ویژه اوکراین در پشت قتل داریا دوگین هستند و عامل جنایت وی یک تبعه اوکراینی هستند.

در بیانیه این نهاد امنیتی روسی آمده است که عامل این حادثه «ناتالیا پاولونا ولک» شهروند اوکراینی متولد ۱۹۷۹ است که در ۲۳ ژوئیه امسال به همراه دخترش وارد روسیه شده است. بنا به این بیانیه، در روز حادثه، ولک به همراه [دختر ۱۲ ساله‌اش] در یک جشنواره ادبی و موسیقی شرکت کرد، که «الکساندر دوگین» به عنوان مهمان افتخاری در آن حضور داشت.

انتهای پیام/


نظرات