08 اردیبهشت 1403 | ١٨ شوّال ١٤٤٥

شناسه: 206173

19 اسفند 1402 11:57

بازدید: 199

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیرکل تعاون گلستان خطاب به فروشندگان:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از فروشندگان خواست تا فجرانه طرح کالابرگ الکترونیک را که با هدف کمک به معیشت خانوارهای دهک اول تا هفتم پیش‌بینی شده به کام مردم تلخ نکنند.

به گزارش سرویس اجتماعی رادکانا؛ حسینعلی خواجه‌مظفری در خصوص آخرین وضعیت طرح کالابرگ الکترونیک در استان گلستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، اظهار کرد: دولت این طرح را در سه مرحله برای خانوارهای دهک‌های اول تا هفتم پیش‌بینی کرده است که مرحله دوم آن از روز گذشته ۱۸ اسفند آغاز شده و تا ۱۸ فروردین ادامه دارد.

وی بر لزوم آگاهی و توجیه مردم و فروشندگان پیرامون اقلام ۱۱ گانه طرح کالابرگ تاکید کرد و افزود: دولت برای تامین کالری و پروتئین مورد نیاز مردم این طرح را برنامه‌ریزی کرده است بنابراین باید با در نظر گرفتن این هدف اقلام اعلام شده خریداری شود و لازم است مردم و فروشندگان به آن پایبند باشند.

برخی فروشگاه‌های متخلف ۱۰۰ میلیون تومان فجرانه به مردم فروختند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان در خصوص قطعی سامانه کالابرگ برخی فروشگاه‌های طرف قرارداد در استان گفت: این فروشگاه‌ها می‌توانند موضوع را به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان محل سکونت خود اطلاع دهند تا در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام شود.

خواجه‌مظفری با اشاره به اینکه برخی فروشگاه‌های متخلف ۱۰۰ میلیون تومان فجرانه به مردم فروختند، توضیح داد: اگر فروشگاهی تخلف کرده باشد و بیش از حد انتظار کالابرگ فروخته باشند امکان وصل مجدد طرح کالابرگ برای آنها وجود ندارد ما می‌توانیم فروشگاه‌های اطراف آنها را برای ارائه خدمات فجرانه به مردم فعال کنیم.

وی در خصوص قطعی چندروزه برخی سیستم‌های متصل به شبکه کالابرگ گفت: فقط چند روز ابتدای اجرای این طرح به علت مراجعه بیش از حد به اپلیکشن شما سیستم دچار اختلال شد اما این مشکل اکنون رفع شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان افزود: خانوارهای مشمول کالابرگ اگر به هر دلیلی نتوانستند از فجرانه بهمن ماه خود استفاده کنند سهمیه آنها باطل می‌شود و باید از سهمیه جدید در زمانبندی اعلام شده یعنی «۱۸ اسفند تا ۱۸ فروردین» استفاده کنند.  

خواجه‌مظفری در خصوص چگ. نگی ثبت اعتراض مردم برای دریافت کالابرگ بیان کرد: کسانی که به اجرای طرح اعتراض دارند می‌توانند از طریق سامانه حمایت با شماره ۰۲۱۶۳۶۹ اعتزاض خود را انعکاس و ثبت کنند تقریبا ۳۸ کاربر پاسخگوی سوالات مردم خواهند بود.

وی گفت: مردم می‌توانند هر یک از اقلام کالابرگ مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های متعدد با هر برندی که تمایل دارند خریداری کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با اشاره به ۱۱ قلم کالای اساسی در طرح فجرانه بیان کرد: برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست کم‌چرب، مرغ، تخم‌مرغ، روغن‌مایع، ماکارونی و قند و شکر جزو اقلامی است که مردم می‌توانند مایحتاج خود را تامین کنند.

خواجه‌مظفری با اشاره به دریافت ۸۷ درصدی کالابرگ فجرانه از سوی مردم توضیح داد: ۴۹۴ هزار و ۳۶۱ خانوار گلستانی فجرانه خود را در مرحله اول دریافت کردند.

انتهای خبر/

منبع خبر : رادکانا

نظرات